آخرین عناوین

چهارشنبه 6 فروردين 1399-19:46 کد خبر:75819

مازندران در چنبره تصمیمات متناقض:

عاقبت "نه به پذیرش مسافر" در مازندران

نقض آشکار مصوبه ستاد استانی مقابله با کرونا و اعلام غیر منتظره پذیرش ۳۰ درصدی مسافر در اماکن اقامتی مازندران در آستانه موج دوم همه‌گیری این ویروس مرگبار، موجی از بیم و نگرانی را در بین مردم برانگیخت.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس، نقض آشکار مصوبه ستاد استانی مقابله با کرونا و اعلام غیر منتظره پذیرش ۳۰ درصدی مسافر در اماکن اقامتی مازندران در آستانه موج دوم همه‌گیری این ویروس مرگبار، موجی از بیم و نگرانی را در بین مردم برانگیخت.

* اسکان مسافران در مازندران به میزان ۳۰ درصد ظرفیت واحدهای اقامتی

بر اساس اعلام قبلی ستاد استانی مقابله با کرونا هیچ یک از واحدهای اقامتی مازندران در تعطیلات نوروز امسال امکان پذیرش مسافر را نداشتند که این تصمیم طی دو روز گذشته به دستور استاندار مازندران بی سر و صدا لغو و اسکان مسافر به میزان ۳۰ درصد ظرفیت این واحدها آزاد اعلام شد.

با توجه به رشد فزاینده مبتلایان به بیماری کرونا در مازندران که آژیر خطر قرمز را در این استان به صدا درآورد، بهترین راه کنترل آن قرنطینه کردن استان و نیز جلوگیری از پذیرش مهمانان نوروزی بود.

*عواقب اجرای ناقص تصمیمات ستاد مقابله با کرونا در مازندران

اجرای ناقص تصمیمات ستاد استانی مقابله با کرونا که به کاهش آمار مبتلایان منجر شد، درستی تصمیمات قبلی را به اثبات رساند اما متأسفانه در هر دو مورد با چرخش ناگهانی مواضع مدیریت ارشد اجرایی استان، مشکلات فراوانی همراه با حیرت و سردرگمی در استان پدید آمد.

با توجه به شایعات متعددی که در بین  چهره‌های اثرگذار استانی در خصوص اعمال فشار به مقامات استانی برای لغو مصوبات  قبلی وجود دارد، اکنون اجرای تصمیمات ستاد استانی مقابله با کرونا در مازندران با چالش جدی مواجه شده است.

بی‌گمان مردم مازندران متأثر از تصمیمات ناپایدار ستاد مقابله با کرونا بیشترین آسیب را از حیث شیوع این ویروس مرگبار متحمل شدند ولی تاکنون هیچ یک از مسئولان استانی به دغدغه‌های به حق آنان در خصوص اعمال قرنطینه و نیز جلوگیری از ورود مهمانان نوروزی برخلاف اعلام ممنوعیت قبلی آن پاسخی ندادند.

بنابر اعلام مکرر مسئولان ستاد ملی مقابله با کرونا قطع زنجیره انتقال این ویروس مهاجم از طریق خانه‌نشینی و عدم حضور در اجتماعات اثربخش‌ترین راه کنترل آن است که مهم‌ترین راه تحقق این مهم نیز اتخاذ سیاست واحد، یکپارچه و منسجم به شمار می‌رود امری که تاکنون در استان مازندران شاهد اجرای آن نبودیم.

* مازندران با موج دوم شیوع کرونا چه خواهد کرد؟

به هر حال با توجه به هشدار جدی مقامات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مورد موج دوم شیوع ویروس کرونا و نیز موقعیت ویژه مازندران در اتصال به پایتخت از طریق سه محور مواصلاتی که بر دامنه نگرانی‌ها در این مورد افزوده است، ضرورت دارد مسئولان دولت و ستاد ملی مقابله با کرونا با ورود مقتدرانه به امر ممنوعیت سفر به این استان، از سلامت مردم دیار علویان در برابر خطرات فزاینده انتقال این بیماری مراقبت کنند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :